onsdag 25 januari 2012

Hur gick det då?

Jo, det gick bra.
Pratar om hundträningen...
Alla tyckte Ike var JÄTTETREVLIG! Roligt men samtidigt lite svårt för mig då jag jobbat så jäkla hårt för att vi ska komma dit vi är idag. Där vi är idag betyder egentligen bara att han kan vara sansad i de flesta situationer. Jag har t.ex. fått rekommendationer från flera håll att inte köra kamplekar med honom då han är tillräckligt uppe i varv ändå. Nu tyckte instruktören att jag skulle kampa med honom. Jag blev förvirrad och det kändes inte riktigt bra då jag jobbat så hårt för att få honom lugn. Osäker på hur jag ska göra...
Samtidigt som jag vill att instruktören, Gerd, ska se Ike som han är nu så vill jag att hon ska förstå att allt jag gör eller inte gör har en orsak. Är väldigt svårt att förklara då hon omöjligt förstår hur han kan vara/har varit.
Tror jag ska börja leka med honom lite försiktigt på hemmaplan och se hur det går....

Inga kommentarer: