tisdag 19 augusti 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

När vi gifta oss för två år sedan kunde jag inte tänka mig att vi skulle dela på oss, någonsin, och nu är det precis det som händer. P och jag ska skiljas. Skiljas, ett ord laddat med tragik, sorg och elände! Hatar det! Väljer hellre att säga att vi ska flytta isär, separera, dela på oss, whatever men inte the S-word. Var ju inte det jag tänkt mig, skild innan 30... Men, men så är fallet.
P och jag har fattat ett gemnsamt beslut och är helt överens om att detta är det rätta för oss. Båda känner en stor lättnad och sorg, vi tycker ju om varandra... Tyvärr har gnistan och passionen försvunnit någonstans på vägen och vi är nästan mer som syskon. Jag hade nog kunnat bo ihop med honom resten av livet för vi har trevligt och roligt ihop, trist att det inte räcker för ett lyckligt äktenskap :-/
Båda mår i alla fall ganska bra men stressade över allt praktiskt som måste fixas. Sälja hus, skaffa lägenheter etc. Jag kommer flytta upp till Eskilstuna/Västerås så fort som möjligt. Längtar verkligen efter mitt liv där uppe :-)

Stort tack till alla älskade vänner som verkligen finns där för mig i vått och torrt. Jag älskar er!

2 kommentarer:

krusmynta sa...

Känner att jag måste skriva något...

Det blir nästan aldrig som man tänkt sig skulle jag vilja säga, men det behöver inte betyda att det blir till det sämre!

Skilsmässor är inte alltid tragik, sorg och elände - ibland är det det enda rätta, det som gör så att livet rättar till sig.

Kom ner till Skåne och hälsa på ibland, ok?

Kram
Anette

Vompi sa...

Tack! Skönt att höra någon som säger så. Klart jag kommer och hälsar på, Gabbiz är ju här :-)

Kram