onsdag 27 augusti 2008

Nya fina...

Var inne i staden häromdagen och gick in i en skoaffär, P skulle kolla på nya sneakers. Vad stod där och bara väntade på mig om inte ett par alldeles underbara Lacoste-dojjor *lycka* Så kom jag på att det inte var jag som skulle handla...
Tänkte att prova kan man ju alltid, passar de inte så är ju problemet ur världen. Fanns bara storlek 38 kvar i affären och de passade inte *stor sorg* kanske kan trevliga tjejen i kassan beställa hem 37...? Visst kunde hon det, de skulle vara på plats redan dagen efter.
Efter vändan på stan åkte vi ner till Nova, bara för att kolla lite... Yeah right! Vad hängde inne på Top Shop om inte MIN blus. Var dock jätteduktig och gick förbi utan att ens prova, åkte hem utan den. So far so good. När jag sedan gick och la mig kom tankarna på den fina vita perfekta och jag låg, på fullaste allvar, sömnlös ett bra tag och bara tänkte på allt jag kunde ha den till.

Igår ringde de från skoaffären och sa att skorna kommit. Åkte in och provade dem och givetvis satt de som gjutna så jag var tvungen att köpa dem. När jag ändå var i Lund så varför inte åka ner och prova den där blusen? Jag menar, passar den inte är ju saken ur världen... Behöver jag säga mer? Like a glove!
Är nu lycklig ägare till både finaste blus och skor :-D

Var hos frissan igår. Vanligtvis går jag till fantastiska Tessan på Attityd i Eslöv, tyvärr hade hon inga tider den här veckan så jag gick till ett annat ställe. Bad misstake! Helt seriöst, jag vet inte vad de lär sig på frisörutbildningen, inte är det klippa i alla fall. Så för j**lig ut! Färgen fel klippningen fel, bara bajs!
Gick in till Tessan och visade, hon undrade vem som hade gjort det för det gick inte att rätta till, hela frisyren var tvungen att klippas om.
Bestämde mig för att gå tillbaka till salongen där jag klippt mig och väl där så fixade de till det någorlunda. Behöver jag säga att frissan som klippte mig från början inte fick komma i närheten...
Tror ingen annan tycker att det är fult, är bara att det är inget så som jag ville ha det. Tycker jag ser ut som en tönt.
Jag som ville vara drop dead på 30-års festen på lördag, antar att de inte blir så :-/

1 kommentar:

gabbiz sa...

Du är ALLTID dropdead.