onsdag 8 december 2010

Det dök upp igen

Mitt förlorade bloggämne poppade upp igen igår så nu kan jag ta upp det.
Det handlar om vänner.
Jag har lämnat alla mina vänner och börjat på ny kula två gånger i mitt liv. Otroligt jobbigt att göra men för mig har det ändå varit det rätta att göra. Igår kom jag på mig själv med att sakna flera av de personerna som jag åkt ifrån och även andra gamla vänner som jag haft otroligt roligt med under en period men sedan glidit ifrån. Flera av min vänner har haft tålamodet att vänta ut mig medans jag famlat och försökt hitta mig själv. De har bara väntat på att jag ska "komma tillbaka" som mig själv efter en liten omväg som någon annan.
De som träffade och lärde känna mig när jag var "den andra" tycker säkert att jag har förändrats till någon de inte känner.
Jag och mina bardomsvänner däremot tycker att det var på tiden att Jag kom tillbaka.
Jag är väl medveten om att jag förändrats och undrar om en del av mina vänner är medvetna om att de också förändrats. En del av dem är mästare på att anpassa sig och försvinna i den personen de är tillsammans med. Kanske är det ett medvetet val, jag vet inte.
Har ett par vänner som jag verkligen saknar och jag antar att det är min tur att vänta ut dem nu. Hoppas de kommer tillbaka...

Jag har i alla fall kommit på vem jag är och vad jag är bra på. Att få höra att mina tuffa val i livet är en inspiration för andra värmer mitt hjärta något otroligt.
Önskar att alla får chansen att känna sig så älskade och uppskattade av familj och vänner som jag gör nu för det är helt fantaskiskt.

Inga kommentarer: