tisdag 21 december 2010

Mer jul...eller snö i alla fall :/

Har snöat inatt igen och temperaturen har droppat till -12...minst. Jag gillar vintern och snö men nu kan det väl räcka? Vi behöver inte mer snö nu.
Är vansinnigt tungt att pulsa i snön på jobbet och mer än hälften av hundarna vill inte ens gå ut utan morrar när vi puttar ner dem från sofforna. Fleecefiltarna är helt plötsligt hårdvaluta här.

Mor åkte till Borneo igår, hoppas de inte fastnade i Amsterdam. Lutar åt att jag och F flyttar ut dit imorrn eller på torsd. Är lite i trängsta laget att har två stora hundar i lägenheten.
Maxi är ju med på dagis den här veckan. Det är INTE bra. Igår proteststod han och pep hela dagen samtidigt som han försökte hålla ordning på 27 hundar. Han som är van att sova ensam i godan ro hela dagarna sov max en timme på hela dagen. Behöver jag säga att vi knappt hann innanför dörren hemma innan han stupade på sin plats :D
Han vaknade inte ens när jag tog upp matskålarna och fyllde på mat! Det händer typ inte.
Idag verka han dock lugnare och har i alla fall lagt sig ner även om jag tvivlar starkt på att han kommer sova något.


Inga kommentarer: