fredag 9 maj 2008

Nya tag

Jahaja...då har det gått två veckor sedan jag skrev ett inlägg... Tiden går fort utan att jag tycker att jag gör något vettigt. Har varit ledig från jobbet i 11 dagar och vad har jag gjort, förutom varit i Vimmerby...? Sovit som en stock, undvikit trädgården, solat, lyssnat på ljudbok, haft fest, varit på middag, trimmat Ike...haft semester med andra ord. Kändes så skönt i kroppen efter de här dagarna och sedan tar det inte mer än en dag på jobbet för att allt det mysiga, sköna ska kännas som ett avlägset minne. Snacka om energitjuv!
Vi har börjat så smått med att fixa ute i verksta'n där det ska inredas till hundtrim. Ska bara få iväg ett mail till kommunen så de inte har några invändningar, man vet ju aldrig. Hade varit grymt surt om vi hade fixat till där ute för att sedan vara tvugna att riva upp allt för att reglerna säger att det måste vara tre meter i takhöjd eller något annat märkligt. Har börjat titta på lite utrustning och blad annat hittat ett badkar som jag väldigt gärna vill ha. Det är höj- och sänkbart och man kan använda det som trimbord! Helt perfekt förutom att det kostar 27 000.... Får väl se hur jag ska lösa det. Är mycket pengar men är helt övertygad att om man ska jobba med något mycket måste man ha bra grejer. (Det är nu alla ska skriva kommentarer att sistnämnda påstående är sant så jag måste köpa karet :-) )

Ska gå och fixa lite svart guld, återkommer under dagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är lite sent på't, jag vet, men DU MÅSTE KÖPA BADKARET ;) Om inte annat så för att jag har en schäfer hemme som är i STORT behov av lite tillsyn. Sugen på att prova...?

Puss :)

Nina

Ps: Har lagt in en sida om Saba på hemsidan, välkommen att kika!