fredag 25 april 2008

Bästa dagen på länge

Idag kommer bli den bästa dagen på lääänge! Kanske verkar konstigt att jag vet det redan nu, klockan är 20 över 7, men så är det. Jobbar nämligen baa till 12.00 idag och sedan är jag ledig i elva dagar! E l v a d a g a r ! ! Sticker upp till Vimmerby ikväll och åker därifrån på tisdag eftermiddag. Efter det väntar trädgården *suck*

Hade ett upplyftande samtal med Gabbiz igår. Vi behandlade ämnet överlämnaenburkmedkisstillsnyggkille. Vi kom fram till att det inte går att göra det med värdighet...
Vi pratade även om Parlamentet där Ulvesson, Glans och två manliga komiker till som jag inte kommer ihåg namnen på, pratade om att ta in en kvinna i programmet. En av dem tyckte att de redan haft en med, Björn Gustavsson, men de andra menade att Björn faktiskt var ett killnamn och dessutom körde han bil vilket gjorde att han definitivt inte kunde vara en kvinna. Efter mycket dividerande kom de överens om att det var lite väl drastiskt att ta in en kvinna så där huxflux och bestämde istället att de skulle mjukstarta lite genom att ta in en i boll i studion istället....
När jag ändå är inne på det ämnet så såg jag en gammal reklam för Ford eller Opel där det stod så här: "...så lättkörd att t.o.m. din fru kan köra den!" Reklamen byggde på att det var en trygg och säker bil och att männen nu kunde andas ut och sluta vara rädda när frugan körde....hmmpff...

Inga kommentarer: