måndag 14 april 2008

Ny dag!

Älskar uttrycket "idag är första dagen på resten av ditt liv", känns uppfriskande att tänka så. Tänker ofta att jag ska leva mer i nuet och uppskatta det som är bra i stunden, även om det bara är något litet.
Är väldigt svårt att göra det när man är lite ledsen. Känner en sån saknad efter Maxi. Vet att han lever livet hos mamma och har det toppen, men det handlar inte om det. Det handlar om att han inte är här hos mig! Blir lite skamsen när jag skriver det för jag tycker det är så egoistiskt... Men vad tusan, jag känner ju så!

Blev så arg igår kväll när jag hörde om Engla. HUR kan man medvetet skada och döda ett barn?!? Är ändå "glad" att Englas familj fått ett riktigt avslut och faktiskt kan få ta farväl på riktigt. Måste vara otroligt jobbigt att inte kunna få några riktiga svar som i fallet med den första kvinnan som föll offer för 42-åringen.
Hade tänkt skriva lite mer men väljer att sluta för stunden, blev bara så arg...

Vilket bra avslut på vad som skulle vara ett positivt inlägg :-I

Inga kommentarer: