fredag 11 april 2008

Mosad tumme

Nu har jag varit i Vimmerby på första utbildningstillfället. Var mycket roligare än jag trodde det skulle vara!! Har trimmat basset, tax, dvärgschnauzer, klippt pudel, schitzu, apso m.m. Även Ike fick sig en uppfräschning inför morgondagens MH-test. (mentalbeskrivning hund)
Så till min något mosade tumme. Skulle bada en "staffe" (mindre modell av pitbull, typ) som definitivt inte ville bada. Vi fick vara två personer på denna lilla vovve som var som en kanonkula. Fick ett bra tag om halsbandet, som i sin tur satt fast i en kedja i väggen, och en annan tjej började tvätta. Hunden som innan den blev blöt var som en kanonkula blev nu som en inoljad kanonkula :-I Jag höll för kung och fosterland och ändå lyckades den lilla rackaren pilla in ena tassen innanför halsbandet och klämma fast min tumme samtidigt som hon snodde ett halvt varav och vred runt kedjan om tummen. O aj aj aj! Trodde tummen skulle lossna från handen innan jag kom loss. Var ju liksom tvungen att först få tillbaka hunden i utgångspossition, sedan ut med tassen och sist ut med mosad tumme. Den värker...!!
Vovsingen blev badad och jag lika så :D

Ska lägga ut lite bilder på före och efter trimning så ni får se vad vi pysslar med.

Är ledig i helgen, tjohoo!! Kan ni tänka er att P är ledig också, känns som en mindre sensation. Ikväll ska vi ha myspys med F och käka kebab. Dott!!!

Puss och gos på er och ha en trevlig helg!!

Inga kommentarer: