fredag 21 augusti 2009

Födelsedag

Igår firades F:s födelsedag.
Vi började redan på onsdagskvällen med lite bubbel, ost, kex och frukt för att sedan fortsätta med båttur i fina vädret på torsdagen. Vi var ute på sjön hela dagen. Först låg vi bara och solade för att sedan puttra in till hamncaféet i Sumpan och käka lunch. Sedan var vi bara hem och hämtade grejer och stack sedan ner till Väsbyviken för att åka wake med A och P (förövrigt två riktigt trevliga människor).
När vi kommit några kilometer hemifrån F kom vi på att det kanske skulla vara lättare att åka om man har en bräda att åka på...jag fick vända.... :/
När vi väl kom ut på sjön åkte P och F wake och A körde båten, jag var väl vad man skulle kunna kalla statist...
P, som är fotograf, hade med sin kamera och lyckades få en jättebra bild på F när han gjorde en railey. Tricket satt klockrent så det var verkligen svinkul att hon lyckades fånga den på bild!
Jag höll i filmkameran och lyckades få med den men inte mycket mer än så...bättre än inget...

Blev inget åka för min del, hade gärna velat men dels räckte inte tiden till och sedan var det lite för kallt. Skulle behöva en våtdräkt vid det här laget och det äger jag ju ingen. Kanske ska kolla blocket efter en begagnad...?

I helgen blir det bara jobb :( Är bjuden på en kräftskiva på lördag, ska se om jag orkar gå. Tror jag ska göra det, har inte ätit några kräftor i år. Är ju bara att pallra sig i säng i hyfsad tid så ska det nog gå bra. Är ju ledig måndag och tisdag nästa vecka, kan ju vila då.

Inga kommentarer: