torsdag 6 augusti 2009

Mitt lilla Pyre...

Ja, som bekant blir det inte alltid som man tänkt sig....

Tisdagskvällen tillbringade jag på Strömsholms djursjukhus.
När jag kom hem från jobbet kom det inga vovvar och mötte mig vid bilen och när jag gick in i huset kom det bara en. Helt fel.
Visade sig att Ike gjort sig illa någon gång under dagen och hade ett stort skärsår på bröstet. Märktes tydligt att han var medtagen så kändes inte som dat var så mycket att välja mellan, bara att ringa och åka.
Väl inne blev det först en stunds väntan eftersom vi kom in akut men så fort veterinären hade titttat på honom beslutade han att han skulle in på operation. Innan det ville hon säkerställa att lungorna var helt utan skador så vi fick vänta en stund till på röntgen. När det var klart väntade vi lite till och sedan kom de och hämtade honom och tog in honom i väntan på operation.
Var sjukt jobbigt att lämna honom där och åka hem, för att inte tala om att försöka sova se'n :/
Vid 4-tiden på morgonen ringde de och sa att han var färdig opererad och att det hade gått bra.
Troligt att jag kunde somna om se'n...

Min lediga dag inleddes som kvällen innan avslutades -på djursjukhuset.

Tack gode Gud för att jag har en bra försäkring....

Slutnotan, inklusive mediciner och lite annat, landade på ungefär 9000 :-


Blider kommer nog ikväll....

2 kommentarer:

Rico sa...

Fy fan, det är så läskigt
Du får hälsa så mkt

Vompi sa...

Ja...är inte roligt.

Hade underlättat om han kunde tala om om han har ont. Som det är nu liggar han och piper hela tiden och jag vet ju inte om det är p.g.a. smärta eller bara oro.
Han blir säkert glad över att du hälsar.. ;D