onsdag 13 februari 2008

Första intrycket

När jag ser och träffar en människa första gången så bildar jag mig ganska snabbt en uppfattning om den personen. Ibland är den helt fel men oftast så stämmer den i slutänden. Har precis "råkat ut" för detta. Jag träffade en person och kände direkt att det inte var "min typ av människa". Träffade dock den här personen flera gånger och tänkte efter ett tag om, jag hade nog fel, det är en trevlig, ärlig person. Visade sig att jag hade fel igen...
Första intrycket var helt korrekt!! Visade sig vara en människa som är trevlig och hjälpsam så länge han/hon tjänade på det. Värsta sorten alltså...
Som tur är har jag inte drabbats direkt men en vän till mig har, en STOR styrkekram till dig, ge dig inte!!

Av detta har jag lärt mig att lita på min första känsla och vara mycket försiktig om den infinner sig. Till alla som är som personen jag beskrivit ovan: What goes around, comes around! Tänk på det....

1 kommentar:

gabbiz sa...

Lustigt det där med hur första intrycket kan stämma så väl. Käre maken har lärt sig lita på mitt första intryck, och även att stå på sig när han upplever att en människa är på ett visst sätt men andra säger emot.. Det är en rätt värdefull förmåga att ha.