torsdag 18 februari 2010

Update

Då så...

Har alltså kommit fram tryggt och säkert :)

Finaste mötte mig på flygplatsen och sedan skulle vi bara gå ut i garaget och sätta oss i den och köra "hem". Låter ju enkelt men det är ju under förutsättning att man kommer ihåg exakt var bilen står.. :s
F hade parkerat någonstans på plan 1, var han nästan säker på...blev lite tveksam eftersom det bara var biluthyrningsfirmorna som hade sina bilar där men vad vet jag..? Vi gick dit och letade men hittade ingen bil, eller rättare sagt, inte rätt bil.
Vi gick (notera att vi hela tiden bar på all min packning) en våning upp, två våningar upp. Ingen bil. Vi gick tillbaka ner och in till bagageutlämningen för att han liksom skulle komma ihåg vilken väg han hade gått, men det var liksom blankt. (Någon som känner F som är förvånad ;) )
Slutade med att jag fick sätta mig på en bänk med allt bagage medan han sprang runt och letade rätt på bilen. Tog inte så lång stund innan han hittade den och kom och plockade upp mig. Han hade visst råkat parkera bland alla uthyrningsbilar...
Väl ute i bilen tog det inte lång stund innan vi var framme vid huset där vi bor. Ligger jättefint precis vid Lake Holden. Är kanske 5 m ner till vattnet. Sweet!

Vädret har hittills varit soligt men ganska kallt. Vinden är riktigt kylig men är man i lä är det helt ok. Idag har vi suttit ett par timmar i solen nu på eftermiddagen och även om det var i kyligaste laget så gick det att sitta i bikinitopp. Jag kan inte med ord förklara hur skön känslan är att sitta i solen och bli solvarm, känner redan hur mycket piggare jag är! D-vitamin kom till mamma!
Självklart har vi hunnit med lite shopping också. Handlade en klänning, två par trekvarts mjukisbyxor, en kortärmad skjorta, ett linne och ett par solbrillor för totalt typ 500 kr och då ska det läggas till att linnet var Billabong. Mycket bra priser!!
Är väldigt nöjd med att jag bara checkade in mitt bagage på ca 12 kg när jag flög hit :D

Ikväll ska vi förmodligen gå ut på ett ställe som heter Cowboys, tror jag. Verkar vara ett soft ställe med lite country tema :)

Kommer lägga upp lite bilder vid ett senare tillfälle.

Wattle: Du får ha tålamod och överseende för det kommer bli många "turistvarianter" till att börja med men jag lovar att jag ska fota lite påriktigt oxå ;)

Inga kommentarer: