torsdag 27 maj 2010

Mat nr 1

Då har jag lagat måltid nr 1: Bulgursallad med rökt makrill.

Blev mycket gott och är definitivt inget jag hade kommit på själv, ska absolut göra det igen!

Har varit första dagen för praktikant-Ellinor idag, gick bra :)
Hon fick börja med en lugn eftermiddagspromenad med bara sex vovvar -inga problem. Imorrn höjer vi ribban direkt och hon får gå med direkt på förmiddagen då hundarna är lite mer på G.
Fick ut alla nya kontrakt igår. Kan inte beskriva hur skönt det känns, inser nu hur mycket det verkligen hängt över mig som en grå stress-skugga.
Bestämde mig igår för att dra ner mina timmar redan nu och bara jobba elva timmar en dag i vecka istället för två. Nu börjar jag 9.30 torsd. och fred. istället för bara torsd. Alex blir glad över att få fler timmar också :)

Bokade en tid hos frissan också, Gud vad jag skämdes när jag sa att jag blekt håret hemma och misslyckats lite :/ Jag ska åka in till henne på lördag så hon får titta på det, hon ville ha ett par dagar på sig att fundera hur hon ska fixa det på bästa sätt.
Tänkte även inhandla minst ett par nya promenad skor också, känner att jag måste ha ett par att varva med här på jobbet. Tror jag ska investera i ett par nya vindbyxor också, får se vad jag hittar.

Inga kommentarer: