söndag 5 april 2009

Plötsligt händer det

Ja. Precis så är det :) Var och bowlade i fredags och jag kom inte sist! Var en annorlunda och inte minst sagt angenäm upplevelse. På eftermiddagen var jag hemma hos mor en sväng och vi fikade och spelade TP (som jag vann -dags för en trisslott?) och hade det jättemysigt :)
Hon är bra min mamma....

Igår var F och jag och kollade på när T och R uppvisningsdansade. De var så duktiga och jättefina! Efter det gick vi ner på stan och tog en öl för att sedan promenera hem i det vackra vädret.
På vägen hem gick vi förbi domkyrkan i V-ås och mittemot den ligger ett litet hus som är mycket gammalt. Läste på skylten som satt på väggen och det visade sig att det är ett gammalt gymnasiefängelse. Där hamnade, förutom stökiga elever, även överförfriskade lärare. Tycker att skolfängelse låter som en bra grej kanske skulle återinföras.

Har planer för lägenheten som ska undersökas närmare på Ikea i eftermiddag. Tänk om det kunde bli så bra som jag önskar... Vill komma till ro nu och verkligen känna mig hemma här. Senaste dagarna har jag övervägt att sticka och jobba på Irland men jag vet att det bara är en paniklösning och att problemen här hemma kommer att finnas kvar. Jag vill ju bo här nära alla jag älskar. Ska inte sticka huvudet i sanden den här gången utan stå emot och vara så stark som jag vet att jag kan vara!

Inga kommentarer: