torsdag 2 april 2009

Skottland



Så, vad gjorde vi då under vår fantastiska weekend i Skottland? Jo; T och jag flög över på torsdag kväll och landade ganska sent på Prestwick där vi möttes av M och hennes nya kille S. Vi åkte hem till M och drack lite te och pratade en stund innan vi gick och lade oss.
Fredagen tillbringade vi uppe i the highlands och både T och jag var väldigt glada att vi slapp köra de smala vägarna på "fel" sida av vägen. Omgivningen var verkligen fantastisk och vi stannade i en liten by och käkade lunch, jättemysigt. På vägen hem stannade vi på en riktigt skottländsk pub med uppstoppade djur och serveringspersonal i kilt :) På kvällen fick vi sällskap av N, som flög in från London.


Lördagen tillbringade vi inne i Glasgow och shoppade, jag handlade fyra t-shirts på GAP och ytterligare en i någon form av goth-butik. Efter shoppingen satte vi oss på en pub och skulle ta ett glas. Slutade med att N och jag delade en flaska vin på i princip fastande mage. Skulle väl kunna säga att det satte nivån på resten av kvällen :s

Tillbaka hemma hos M fixade vi iordning oss lite snabbt innan resten av M:s vänner kom över. Vi käkade lite sallad och drack mousserande till, mycket trevligt :) Efter ett tag tog vi taxi in till sta'n och hamnade på nån pub där N och jag lyckades beställa in varsin flaska vin, blev någon miss i kommunikationen. Lyckades dock klämma i oss bägge och sedan antar jag att vi bara hängde med resten, är lite suddigt... Vid tolv lämnade vi pub nr 1 och fortsatte till nästa där vi shejkade gärnet till den tämligen dåliga musiken.
Var en väldigt trevlig kväll och jag tror även födelsedagsbarnet tyckte så.
På söndagen vaknade vi rellativt tidigt och firade 30 åringen med lite tattig frukostpåsäng. Den fina tårtan som S hade fixat stod orörd från kvällen innan så vi tände alla ljusen igen och sjöng "Ja må hon leva" till M och S bestörtning. De var ganska så bakis.... S reagerade genom att gå ut på toa och kräkas :s



När vi ätit lite frukost var det dags att bege sig till flygplatsen och åka hem. Känns alltid så tråkigt att säga hej då till flickorna, vet ju aldrig när vi ses igen.

Inga kommentarer: