måndag 22 mars 2010

Lite mer om dagen

Så. Nu har vi hunnit slumra en stund, ätit duschat och trashat en äggkartong :/

Jag har alltså börjat gå med på dagiset idag. Känns inte som jag gör någon nytta, snarare mest är i vägen men jag måste ju börja någonstans. Har gått mina första promenader med vad som bitvis kändes som en miljon hundar men visade sig vara fem när jag räknade.
Gick ändå bra tycker jag trots att koppellängden minskat till hälften när jag kom tillbaka, resten var någon form av knut/fläta med snurr...eller nå't.
Är så förvånad över hur lugnt det är bland hundarna och ute på promenaderna, är jobbigare att gå med bara Ike än fem dagishundar. Jag trodde det skulle vara skälligt och stojigt men så är det inte. De flesta hundarna ligger och sover eller leker lite stillsamt med varandra, inte ens när det är matdags blir det stimmigt. Helt otroligt!
Är så himla roligt att verkligen få umgås med alla hundar i olika storlekar, former och färger. Kan säga att det börjar klia i mina hundfrisörsfingrar ;)
Ser fram emot morgondagen då jag förhoppningsvis hunnit smälta allt lite och faktiskt kan börja lära mig rutiner m.m.

Lägger upp en bild jag tog med mobilen idag :)



Inga kommentarer: