söndag 28 mars 2010

Saker som borde förbjudas #2

Dålig reklam.

Om ett företag bestämmer sig för att marknadsföra sig under bästa sändningstid, låt säga mellan 20:00-22:00 så kostar det en halv förmögenhet. Borde de då inte vara måna om att åtminstone visa en bra reklam? Jag menar, vad är vitsen med att lägga en massa pengar på dyr tv-reklam om folk ändå byter kanal när den visas?
Nu vet ju jag inte precis hur det går till när ett företag köper reklam men jag antar att de anlitar en reklambyrå som sätter ihop reklamen och när företaget är nöjt med resultatet så ringer de någon lycklig säljare på någon av tv-kanalerna. Typ.
Hur kan då företaget vara nöjt om reklamen verkligen suger? Hur kan en reklambyrå ens föreslå och göra en reklam med t.ex. körsång till någon klatschig melodi eller en mamma som skrattar och ler när barnen kommer in täckta av lera så hon måste tvätta deras kläder.

Min favorit för tillfället är killen som står och dammsuger sitt strandhus när hans två hundar kommer inspringandes direkt från stranden, skakar sig, rullar sig i sofforna och sedan rusar tillbaka ut igen. Resultatet blir naturligtvis att det blir sand precis överallt men han bara ler och tittar på när hundarna smutsar ner där han precis har dammsugit.
Även om man har en bra dammsugare så blir det väl för fan inte roligare att städa?!!? Finns inte en enda normal människa som hade stått med ett leende och tittat på medan smutsiga hundar rusar runt i ens nystädade hem.

Mycket störande och jag blir inte ett dugg sugen på att köpa den förbannade dammsugaren.
Hur tänkte de som gjorde reklamen? Varför skulle jag välja just den dammsugaren efter att ha sett den reklamen? Alla dammsugare suger upp sand.
Näe, tumme ner för den och alla andra pissiga reklamsnuttar!

Inga kommentarer: