måndag 17 mars 2008

28 ser ut som 15...??!!??

Var på hundutställningen i Malmö i lördags. Vid kassorna i entrén satt det skyltar där det stog:

Vuxna 70:-
SKK-medlem 40:- (Uppvisande av medlemskort krävs)
Ungdom (15 år)/pensionär 40:-

Jag och min kära svägerska gick fram till kassan för att betala inträde, följande händer:

Jag: -Hej. Lägger fram en hundralapp på disken.
Kassörskan: -Hej.... Tittar på mig lite frågande.
Jag: -....?
Kassörskan: -...eeh, hur gammal är du?
Jag: -Öh, eh, alltså...28...tackar som frågar....?!?

Svägerska bakom mig börjar asgarva

Generad kassörska: -Ja, oj, ursäkta...eller du kanske tar det som en komplimang..?
Jag: -Ja, det får jag väl göra :-D

När jag betalat vänder jag mig om och tittar på skylten en extra gång, jorrå, det stog verkligen 15 år! Min första tanke är då: "Shit vilken bra concealer jag måste ha...!"

Inga kommentarer: