tisdag 4 mars 2008

Något magiskt

Sitter på jobbet. Har det jättelugnt men så fort jag tänker att nu kan jag ta min bok eller skriva en rad i bloggen så rasslar det till och det dräller in folk och lastbilar. Måste vara något magiskt...
Sitter och tittar ut på det vackra vädret, hade varit fantastiskt att vara ledig, men ack nej.
Var sjukt halt i morse! Det första jag ser när jag kör på motorvägen är en polisbil, en ambulans och en föredetta volvo 240....läge att ta det lugnt och lätta på gasen.

Skulle åka till Eslöv och handla hudvårdsprodukter igår direkt efter jobbet. När jag kom fram insåg jag att jag inte hade plånboken med mig. *Suck* Blir så trött på mig själv och mitt icke närvarande minne. Tänkte att jag kunde titta in till frissan och prata om en grej så resan inte var helt förjäves. Tror ni hon var inne? Nej. Sms:ade svägerskan som bor i Eslöv för att se om hon var hemma, inget svar. Bajs!
Går irriterat tillbaka till bilen för att åka hem utan att ha fått ett endaste dugg gjort, då kommer det ett sms från svägerska: "Jag är hemma". Tjohoo!! Var inte turen till Eslöv helt kastad åt fanders! Gick upp och pratade en stund och tittade på fiskarna. Kanske inte den mest givande sysselsättningen, men ganska trevligt :-)
Gulliga svägerskan har fått så mysigt hemma hos sig med massor med ljus, fina saker och en hel drös med djur.

Kom hem, lagade delikat måltid, makaroner och köttbullar :-/ Kollade på Anna Pihl, badade, läste min bok och somnade. Givande kväll....

Huh, pratade precis med en vän på jobbet. Hans hund är jättesjuk i cancer. Tycker så hemskt synd om både G och A... Önskar jag kunde hjälpa :-(
Vet inte vad jag skulle göra om någon av mina hundar drabbades. Var någon som sagt till G: "Tur att det inte är ett barn." Tja, kan man kanske tycka, jag vet bara att mina hundar är som mina barn. Hade varit fullständigt förödande om de blivit sjuka, hade knäckt mig....
Tänker på dig G och behöver du prata med nån som verkligen förstår vet du var jag finns. KRAM!!!!!

Hatar cancer som tar så många vackra liv....

Inga kommentarer: