tisdag 1 juli 2008

"Snälla lilla krumilur jag vill aldrig bliva stur..."

...eller är det redan för sent?
Vad har hänt i livet sen sist...? Vill automatiskt svara ingenting, men inser ganska snabbt att det inte är sant. Händer extremt mycket nu skulle jag vilja säga. Känner att jag är i en period där många viktiga och svåra beslut ska fattas. Har varit väldigt förvirrad sista tiden, vetat varken ut eller in. Pratade med älsklings Gabbiz igår och hon kom, som vanligt, med kloka och insiktsfulla påpekanden. Tack vännen!
Känns som det börjar klarna lite i alla fall. Tror jag...eller? Gaaahh!! Tror jag har en 30-års kris, fast jag bara är 28. Tro mig det SUGER!!! Känner sådan sjuk press. Vill skylla på omgivningen, men tror att den enda som sätter press på mig är jag. Har svårt att sätta fingret på vad jag vill. Tankar på vad alla andra tycker, tänker, känner smyger sig på hela tiden. Kan man äta kakan och ha den kvar?

Saknar alla mina kära så himla mycket. Måste Skåne ligga så långt bort? Nu till helgen ska alla mina gullisar träffas och jag kan, som vanligt, inte vara med. Är så jäkla ledsen för det...bajs är vad det är...

P har nästan snickrat färdigt ute i trimmet, snart dags att börja måla :-) Kommer bli riktigt bra!
Utlovade bilder som uteblivit ska jag försöka ta tag i, igen :-/ Trimmade ner Ike rejält när jag var i Vimmerby förra veckan så nu är han bitvis flint och jättesöt :-D
Tycker verkligen det är roligt att jobba med hundarna. Är lite som att leka med dockor. Man kammar lite, klipper lite gosar lite....sedan kommer en galen bassett och så slåss man lite... Omväxlande, tålamodskrävande, kärvänligt, god gärning, roligt, givande, svårt - passar mig som handen i handsken.

Inga kommentarer: