lördag 12 juli 2008

Tänkte inte....

Ibland har jag lite otur när jag tänker :-/
När jag kom hem från jobbet igår så bestämde jag mig för att måla taket i trimmet en andra gång. Eftersom jag målade första lagret häromdagen så låg rollern i en bunke med vatten. Jag tog upp rollern och vred ur den ordentligt med båda händerna. När jag stod där med händerna indränkta i vit färg kom jag på att vi inte har någon lacknafta. Valde att ignorera det och målade färdigt. Sedan kom stunden då jag skulle få bort färgen... Hittade en burk med handtvätt som jag började skrubba med. Den innehåller små sandkorn så efter ett par minuters skrubbande började det kännas lite ömt i skinnet men nästan all färg var kvar. Tänkte precis ge upp och erkänna mig besegrad när jag kom på att jag hade nagellacksborttagningsmedel i badrummet :-) Det funkade! Färgen försvann direkt, tur att den inte var oljebaserad.
Taket blev bra, såg inte flammigt ut. Är alltid skönt när taket är klart, är ju så tråkigt...

Ikväll ska jag till U i Malmö och partaja. Insåg igår att jag nog måste hem och power-nappa innan. Är inte jätte tuff efter kl 21 när jag gått upp 04.30. (Jobbar idag.) Ska bli grymt kul, har inte träffat U på jättelänge! Vet inte vad jag ska ta på mig ikväll, vädret verkar bli sådär. Förslag någon?

T var precis här och frullade med mig, var trevligt. Länge sedan jag träffade honom. Blev yogurt, Statoil-frallor med Kalles randiga och kaffe. Till lunch ska jag äta rester från igår. Är perfekt att handla på Valvet, får så mycket mat att det räcker till tre måltider åt mig :-)

Nu kom "It's so quiet" med Björck på radion, älskar den låten!
När jag ändå är inne på temat musik, så grävde jag fram en Depeche skiva härom dagen. Är deras hit-singlar mellan -81 och -85 eller nåt. Sååå bra!! Hade alldeles glömt exakt hur bra den är. Rekomenderas!

Inga kommentarer: