tisdag 16 september 2008

Jaha, det blir en så'n dag idag...

Ni vet en så'n där dag som aldrig skulle ha börjat... Räcker egentligen med ett ord för att alla ska förstå, datorhaveri.
Hur gjorde de förr? Fungerar inte datorn, fungerar ingenting. Vet ju att det inte på något sätt är mitt fel, men vem är det alla blänger på så fort det inte fungerar?!? Är extremt glad att blickar inte kan döda... :-/

Till något helt annat.
Igår trodde jag att jag fått borelia. Är inte hypokondrisk på något sätt, har ett bett mitt på vaden som något åsamkat mig och det var igår kväll alldeles rött och lite lila. Det syns att något har bitit/stuckit mitt i och sedan var det färgglatt och svullet runt omkring. Gjorde ganska ont också. Var övertygad om att jag fått en fästing som släppt igen, men som hunnit smitta mig med något otäckt. Efter några minuter med i det närmaste dödsångest och lätt hysteriska samtal till vänner, så smorde med lite mirakel-gel och idag ser det mycket bättre ut. Tror det är en geting som stuckit mig utan att jag märkt det. Var och backtränade med Ike igår och där var jättemånga getingar i sanden. Verkar som jag slipper amputation i alla fall vilket jag var tämligen övertygad om att det skulle behövas...

Ike åkte på en riktig make-over igår. Blev både bad och frisséring. Han var så trött efter badet att jag var tvungen att låta honom vila en halvtimme innan jag tog upp honom på bordet. Mitt lilla gryn...
Tog ett par bilder när han sov som kommer senare.
Trots vilan orkade han inte stå hela tiden medans jag klippte och sista halvtimmen orkade han inte ens hålla upp huvudet. *ler* Han blev jättefin och nu luktar han så gott och är jätte len :-)

Inga kommentarer: