söndag 18 januari 2009

Sköna söndag

Idag har det varit en riktigt skön söndag utan en massa måsten och saker att stå i, inte ens tvättid -även om det skulle behövas. Eller i och för sig började dagen ganska pissigt, mjölken var slut vilket innebar att jag var tvungen att åka och handla innan jag fick mitt morgonkaffe och det, mina vänner, är inte bra. Men som den sansade person jag är så löste jag det.
Till frullen började jag kolla på en film och slutade kolla 40 minuter senare. Den sög. Sedan har jag gått och småpulat lite, lagt upp sängen som rasade inatt -igen.
Börjar vänja mig vid det nu, har liksom slutat bry mig, jag bara flyttar över till andra halvan och fortsätter sova eller ser det som ett tecken att det är dags att gå upp och gör så.
Sedan har jag badat en stund, slökollat på nå'n gymnastikfilm på tv4 sport(!), varit ute med Ike och nu sitter jag i lugn och ro med mitt kaffe och bloggar. Känner ni friden...?
Önskar att ni gör det för Gud så skönt jag har det :)

Hade med Ikes dummie när vi var ute, han verkligen älskar den! Blir som en liten valp när jag tar fram den. Nu börjar han faktiskt bli lite kul att leka med. Innan när jag har kastat en leksak så har han sprungit efter den och sedan stuckit iväg och vägrat komma tillbaka med den. Han har roat sig själv en stund och sedan släppt den någonstans och gått och donat med annat så jag har fått gå och leta efter grejerna. Känns väl som jag gjort roligare saker än att söka efter hans leksaker, snacka om omvänd situation, trodde det var han som skulle söka...

Imorgon är det praktikdags hos Mia på trimkompaniet. Är lite nervös. Fick verkligen en känsla av att jag inte kan någonting när jag var där sist och har precis kommit över den, hoppas det inte händer samma sak igen. Ska verkligen försöka våga ta initiativ och tänka på tid etc. Vill så gärna bli duktig på att klippa hundar för jag älskar det verkligen. Om jag vill kunna livnära mig på det måste jag bli bra -riktigt bra. Tror att jag har en god chans om jag får fortsätta gå till Mia ett par dagar i veckan för hon är så som jag vill bli; riktigt, riktigt duktig. Hon jobbar snabbt men är ändå väldigt noga med att lämna tillbaka en proffisionellt klippt hund. Är inte den lättaste kombinationen. Kolla hur det ser ut på trimkompaniet här: www.trimkompaniet.se
Återkommer med hur det gått imorgon kväll...

1 kommentar:

Anonym sa...

"Sansad person". Jag bara noterade uttrycket.