torsdag 29 oktober 2009

Ett år sedan

Kollade lite vad jag gjorde vid den här tiden förra året. Visade sig att jag var och tittade på min lägenhet, höll på att sälja huset och köpte min dator.
F, som härom dagen deklarerade att han aldrig är sjuk, var sjuk och på G att sticka till USA.

Jag hade ingen aning om någonting och aldrig kunde jag väl tro att det skulle bli så här...


Nu håller vi, F och jag, på att renovera ovan nämnda lägenhet och ska starta något nytt, något bra, något som är vårt. Känns läskigt men bra, som om vi är på rätt spår.
Kan ärligt säga att trots att allt är långt ifrån fixat när det kommer till jobb, hund och lägenhet så känner jag ändå att jag trivs med mitt liv för första gången på nästan ett och ett halvt år. Är nyfiken på framtiden men glömmer inte att det gäller att leva här och nu och våga vara nöjd med mina val.
Jag vet vad jag vill nu och det tänker jag jobba för!


Förövrigt har jag eventuellt löst hundpassningsproblemet, hoppas, hoppas, hoppas. Verkar även se något ljusare ut på jobbfronten.
Är det dags att gå och lägga pengar i kollekten? Verkar ju som jag faktiskt har lite flyt...

Inga kommentarer: