torsdag 15 oktober 2009

Halt

Imorse var det fläckvis riktigt halt, bilen släppte faktiskt vid ett tillfälle :s Behöver jag säga att jag är väldigt tacksam över att det bara gick rakt fram?

Åkte på jobb idag med, sovmorgonen gick alltså åt fanders men imorgon...ZZZzzzzZZZzz...
Är verkligen en riktig pina att kliva ur sängen när det är typ 16 grader i stugan (golvet är nog fan minusgrader) och bara varmt, mjukt och mysigt under täcket *ryser*
Som om det inte vore nog med det, sen ska jag ut i kylan med voffarna också.

Idag uppstod en mindre förvirring. Gick upp och hämtade Maxi och började gå. När jag kommit bort till brevlådorna, sådär en 100 meter kanske, insåg jag att jag bara hade Ike med mig alltså en hund kort. Jag ropade på Maxi men inget hände.
Jag ropade på Ike och hörde att han var med på att jag vände och gick tillbaka till huset. Där ser jag Maxi stå blick stilla nedanför trappan, han ser sååå förvirrad ut sådär som när man sovit och liksom vaknat lite för fort.
Jag ropade på honom igen och det tog att par sekunder innan han fattade att vi skulle gå promenad och då blev han glad och satte fart på sitt lufsande vis :)
Jag gör ett nytt försök att komma iväg på promenaden och börjar gå på nytt och då inser jag att Ike har pipit iväg någonstans...i beckmörkret... Nu är jag beredd på att skita i hela promenaden. Jag ropar och visslar -inget. Efter ca 30 sekunder kommer han som ett skott från trädgårdslandet där han har grävt ner sitt ben. Koppel på sedan gick vi.
Tog ju bara 5 dyrbara morgonminuter att komma iväg...*suck*

Inga kommentarer: