onsdag 27 januari 2010

Spösnö

Idag är jag inte glad över att vara hundägare. För det första har jag dragit på mig en förkylning som sitter längre ner i luftrören och gör att det är sjukt obehagligt att andas in kall luft. För det andra så är det en mindre snöstorm här idag. Har snöat massor under hela dagen och blåst så det blir som härlig småspik i ansiktet. Me like not so much :(
Har kännt mig lättretad hela dagen, beror säkert på att F ska åka. Är en sådan dubbel känsla, samtidigt som jag inte vill att han ska vara borta så vill jag att han ska åka :s Vet att han kommer ha det så jäkla roligt, framför allt de första dagarna på brädan, och det får mig att le och jag blir alldeles varm i hjärtat. Sedan kommer jag sakna hans stöd i allt som jag håller på med här hemma, är ju mycket som händer nu.
Jag kommer ju snart att åka efter, har nog inte fattat att det bara är 2 ½ vecka tills dess. Tiden kommer bara försvinna och jag har tur om jag hinner med allt jag borde innan jag åker.

Nu är F iväg för att plocka upp lite grejer som hans USA-kompisar önskat från Sverige och mat. Blir Spicy Hot ikväll då vi inte pallar göra något annat.
Jag ska, mot min vilja, dra på mig thermobyxor och jacka och bege mig ut i det vidriga vädret.

Kanske räcker det med snö nu?!

Inga kommentarer: