söndag 16 november 2008

Tillbaka i kylan

Då var Ike och jag tillbaka i Kvickan och vårt kyliga lilla hus.


Nu har jag bara två ggr kvar i Vimmerby, ska bli så skönt att slippa åka dit, hatar att vara där om jag ska vara ärlig. Är flera orsaker men en av dem är att trimmet är så grymt ofräscht. Finns två duschar, den ena är full med mögel och den andra används till hundarna. Hundduschen är att föredra. Köket är skitigt med en gammal spis och det finns ingen frys. Varje gång vi kommer dit börjar vi med att städa eftersom det alltid ser ut som kriget. M, som äger det, städar ALDRIG efter sig när hon har varit där och jobbat.

Varje gång jag kommer därifrån känns det som jag måste tvätta allt jag haft med mig, även det som knappt varit utanför väskan. Uuääk...


Igår åkte jag bara hem och duschade för att sedan vända och åka hem till Puttbella. Kock-T hade gjort pizza och pizzasallad. Smakade, som alltid, fantastiskt!

Sov över i minstingens rum, skön säng. Riktig säng :D


Idag var Puttbella och jag på Tuna-Park och shoppade. Handlade en jättefin kofta på BikBok för ett par hundra bara. Fick den för halva priset eftersom det hade ramlat av ett par knappar.


Den ser ut så här, fast mörkgrå:



Mycket nöjd med mitt köp :) Ska jag bara komma iväg och köpa ett par knappar.

Nu sitter jag inlindad i en fleecefilt med mina favvo-killar, Ben & Jerry, och en mugg svart lycka. Ike sover som en stock i sin bädd som matte kom ihåg att ta med från Skåne. Nu slipper han ligga och frysa på golvet lill-pyret... Har det ganska mysigt, är faktiskt skönt att vara ensam.

Ser såååå mycket fram emot att fira jul i min egna lägenhet *ler*

Inga kommentarer: