lördag 22 november 2008

Tullat

Så där ja! Då har man tullat på flaskan igen... Känns bra, vad ska jag säga...visst blir man lite lyckligare?

Sitter här med Jacob's Creek, juleskum (OBS! Cloettas) och sura körsbär en lördagskväll och känner mig mer än nöjd. Visst måste det vara ett gott tecken i min jakt på inre frid? Jag känner så i alla fall. Vissa hade beskrivit det som patetiskt, jag väljer att kalla det livskvalitet. Att kunna umgås med sig själv, utan ångest, är svårare än det låter. Jag klarar det bra.

Håller just nu på med något som kallas multitasking. Bloggar, sms:ar, kollar på (skum) film, äter godis och dricker vin. *mycket nöjd*

Har nya koftan på mig, köpte knappar igår (och sydde i dem!) och den blev faktiskt snyggare med nya knappar. Köpte 6 st, det kostade mig 72 spänn! Helt sjukt tycker jag. Sparade ändå 128 kr så jag är nöjd :)

Har funderat på en grej sista tiden, och det är skillnaden mellen att sakna en viss person och att sakna någon. Låter kanske flummigt, men det är en stor skillnad. Att sakna någon gör väl alla som är ensamma, eller? Att sakna en spcifik person är något helt annat. Exakt vad vet jag inte...än... Antar att tiden kommer att utvisa det.
Just nu koncentrerar jag mig på Ego, räcker mer än nog.

På måndag ska vi göra färdigt det sista med lägenheten, betalning och överlämning av nycklar. Måste gå in på adressändring....

Blev lite oväntat medbjuden på Peter Jöbacks julkonsert i Linköping, VIP-biljetter... Överväger om jag ska tacka ja eller inte, gillar ju P J, men är ju en bit till Linköping. Får se hur jag gör.

En vän var på någon form av rock-kryssning igår-idag, fick följande sms kl 12.32.45 (biip): "God morgon. Fy fan sitter i baren och försöker tvinga i mig en öl :-s"

Är det bra? Meddelade personen i fråga att det var dags att gå in och göra "alkoholprofilen".

Nästa sms från samma person löd: "Ja nu jävlar är jag på gång igen haha."

Tror ni han ligger i riskzonen?


Var hos veterinären med Ike igår. Gick bra. Han var sååå trött när vi kom hem. Mitt lilla pyre... Imorse var han dock sig själv igen och friden var över :/
När han fick "uppvakningssprutan" var det första som rörde sig svansen som började vifta *ler*
Han må vara jobbig många gånger, men på fullaste allvar så är han nog den mysigaste hunden jag träffat. Alla som träffar Ike, när han är sig själv och inte spelar över, älskar honom.

Han är verkligen mitt hjärta...

Inga kommentarer: