onsdag 3 december 2008

En massa skräp

Jesus vad skräp jag släpat 60 mil för att bara slänga! Det blev så bråttom när vi packade så vi hann inte sortera. Jag har, på fullaste allvar, släpat med mig en kartong med plastmuggar!! Då menar jag plastmuggar á la öltält, fulmuggar alltså...*muttrar*

Allt gick bra med släpet på vägen upp och mams hjälpte mig att lasta av. Gullig Puttis med man skulle ha hjälpt till, men Mams och jag var för snabba så de hann inte fram innan vi var klara :D
Tack i alla fall, ni ska veta att jag uppskattade att ni erbjöd er.

Igår kväll hämtade jag fina T och vi åkte till Ikea. Helt allvarligt, ibland undrar jag hur det kommer sig att hon och jag får gå ut på egen hand utan ledsagare...
Det började på sängavdelningen där vi ställde vår vagn och gick och kollade sängar och madrasser och antecknade enligt konstens alla regler för att sedan gå vidare till badrumsavdelningen. Väl där gick vi runt och kollade lite och fortsatte sedan vidare. Efter tag tittar jag på T och frågar: -Ehh...hade inte vi en vagn...?
T svarar: -...?? *asg* Jo, var är den..??
Båda tittar på varandra som två fån för att seda börja asgarva och flumma tillbaka för att försöka hitta vår vagn som snällt stod och väntade på sängavdelningen.
Sedan gick det ganska bra tills vi kom till ta själv lagret där vi sprang mellan hyllorna fram och tillbaka som två yra höns med en Ikea vagn lastad med en stor madrass som är helt, jag säger helt, omöjlig att kontrollera.
Kom i alla fall till kassorna, betalade och lyckades få in hela sängen i Saaben.
Sedan skulle vi till varu utlämningen...
T visade mig var det var någonstans och sedan skulle jag bara ta pappret man får för att visa upp när man kommer dit.
Vompi: -Öhh T, har du sett det där pappret vi fick?
T: -Njae...ligger det inte i påsen?
Vompi: -Näe...hmmm..var det jag som hade det?
T: -Tror det var jag som tog det...men jag vet inte...

Vompi och T asgarvar och funderar varför det alltid blir så här.

Jag hittar i alla fall kvittot så jag går in och pratar med tjejen som står inne på, vad vi tror, är varu utlämningen.

Vompi: -Hej. Du det hände en liten...fadäs på vägen hit. Vi lyckades tappa bort det där lappen vi fick och skulle lämna till er.

Ikea tjejen: -Har du bara kvitto på att du har betalat så är det inga problem.

Sedan fortsätter hon och grejar med sitt och jag undrar varför hon inte tar mitt kvitto och går och hämtar min byrå.

Vompi: -Vill du ha kvittot, eller?

Ikea tjejen: -...??...Alltså, det lämnar du till dem på varu utlämningen...

Vompi: -?????....men...var är jag då? Är jag inte på varu utlämningen...?

Ikea tjejen: -Nej, det här är återlämningen. Varu utlämningen har du runt hörnan.

Vompi: -Jaha...tack då. Då åker jag dit med mitt kvitto. *asg*

Ikea tjejen ler och nickar...

Väl tillbaka i bilen viftar T med lappen hon grävt fram och undrar var byrån är.
Jag svarar att den är på varu utlämningen. Hon tittar frågande på mig och säger:
-Men du var ju där inne?

Vompi: -Näe, det där är tydligen återlämningen. Varu utlämnngen ligger runt hörnan...

T: -Ja, med då kan vi lämna in pappret i alla fall...

Vompi: -Ja...

Vi åker runt hörnan och går in på varu utlämningen där allt går bra förutom ett mindre missförstånd mellan Vompi och den unga killen som lämnade ut grejerna. Han skulle stämpla mitt papper och jag tyckte han tog sikte på min hand...men inget allvarligare än så. Jag förklarade att jag inte vill ha någon stämpel för jag skulle inte gå in på lagret i alla fall... :D

Sedan satte vi oss i bilen och diskuterad varför det alltid blir så här när vi ska göra något tillsammans och kommer fram till att det är för att vi inte orkar tänka hela tiden...då blir det lite tokigt mellanåt. Det gör inget för jag garvar aldrig så mycket som när jag är med Fina T!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ehrm... Jag har bestämt hört ett uttryck från någon som gärna hamnar i liknande situationer. "Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker". Väldigt sant, och användbart *asg*

Puss och kram snäckan!!

Ps: Jag kastade om lite siffror när jag gav dig mitt nya hemnummer, så vi får fixa det nästa gång vi pratar. På tal om ovan skrivna...