söndag 21 december 2008

Härligt att vara hundägare...eller?!

Ok, jag erkänner; hundar är äckliga djur. Asätare, avfallskvarnar...urk...
Med detta vill jag absolut inte säga att jag älskar mina vovvar mindre...eller kanske lite, en kort stund ;)

Var hemma hos mor för att lämna Ike medans hon, en vän till henne och jag skulle åka på mycket trevlig söndagsutflykt.
När jag kom berättade mams att Maxi stuckit i skogen, vilket typ aldrig händer, men det hade han gjort i alla fall och kom hem efter ett tag och slickade sig runt munnen.... Han hade förmodligen nosat upp något dött efter jakten och ätit det med god aptit. När han kom hem hann Maxi knappt innanför dörren innan han spydde...första gången...

Sedan stängde vi in hundarna i hallen och åkte. Hade som sagt jättetrevligt och åkte hem för att fika. Gissa om jycken hade spytt...
Hela hallen och köket, när han kom ut fortsatte han spy. Stackars Maxi...
Ike däremot passade på att rulla sig i kräkresterna efter att ha smakat på dem!!! Yammi!!

Ike har badat...matte hade sönder slangen... Finaste fixade ny....

Hann tyvärr duscha både hunden, badrummet och mig själv innan jag lyckades stänga av. Blev mycket trött... Ska slänga mig i soffan och mysa och kolla på film, känns mer rättvist än äckliga kräk....

Inga kommentarer: