torsdag 19 mars 2009

Fete



Igår kväll hade jag fått ett meddelande på mobilsvaret, det var N som köpte huset av oss och också tog över katterna. Hon ringde för att tala om att Fete blivit påkörd :( När hon kom hem hade han kommit med bakdelen släpandes. Hon ringde mig på väg in till veterinären och när jag ringde upp höll de på att behandla honom och då hade han i alla fall ställt sig upp på alla ben.
Senare på kvällen fick jag ett sms och då hade de röntgat och inga det var inga benfrakturer men de var oroliga för hans urinblåsa så han fick ligga kvar över natten.

Ända sedan vi flyttade ut till huset så har jag varit orolig för att katterna skulle bli påkörda eftersom väg 104 går precis intill men någonstan har jag alltid trott att det skulle vara Tuja. Hon har alltid sprungit över den där vägen fram och tillbaka medans Fete hållt sig på andra hållet.

Jag reagerade väldigt starkt när jag fick meddelandet, blev jätteledsen och började gråta. Var lite oväntat, men jag älskar verkligen de där katterna....


Inga kommentarer: