söndag 8 mars 2009

Söndagsmys

Som hemlig gästbloggare för Vompis räkning är det min plikt att rapportera om en mysig söndag.
Medans Vompi var på ettårskalas i örebro tidigare under dagen passade jag på att ta en timmes lång promenad i rask takt runt i kring i Västerås som jag förövrigt inte hittar så bra i. Med P3 i öronen och en bra natts sömn i kroppen var det en mkt trevlig promenad.

Efter promenaden var det dags för en av mina berömda smoothies.
1 banan
1 näve frysta blåbär
4 matskedar keso
2 dl naturell (eller vanilj) yogurt
Kör allt i mixern, häll upp i ett stort glas (alt. drick direkt ur mixerbehållaren som jag gjorde)
Till det åt jag två makrillfilé-mackor som smakade godare än de luktade.

Efter det satte jag mig i soffan och tittade på tv. Eftersom det såklart inte var nåt bra på tv tog jag laptopen i knäet och tittade på premiäravsnittet av Stockholm-Arlanda på 3:an En intressant reality show om livet på Arlanda flygplats. Min gamla lumparkompis wictors flickvän Sara var med i programmet. Av nån anledning är det altid kul att se folk man känner på tv. Ca 80% av programmet var vad jag klarade av innan ögonlocken ofrivilligt åkte ner över ögonen.
En ordentlig powernap blev det, som jag tyckte att jag var värd med tanke på promenaden trots söndag...

När Vompi var hemkommen från de festligheter örebro hade att erbjuda så bar det av till en slumpmässigt vald pizzeria. För min del blev det en köttfärspizza med bearnaise. Helt ok..
Nu står chipsskålen och dippen ca 35 cm från mig och jag väntar på att det nya programmet wipe out på femman ska börja. Och när chipsen tar slut så finns det ett helt nyinköpt glasspaket i frysen. Söndagen är fulländad (nästan)

Inga kommentarer: